FAQ's: Veelgestelde vragen
Welkom op onze veelgestelde vragen-pagina!
We begrijpen dat u misschien vragen heeft over onze producten, diensten of bestelprocessen. Op deze pagina hebben we de meest gestelde vragen verzameld en beantwoord om u snel en gemakkelijk te kunnen helpen. Blader door de onderstaande categorieën om antwoorden te vinden op uw vragen.
Mocht u toch nog verdere hulp nodig hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via ons contactformulier of stuur een e-mail naar info@retro-en-design.nl.
Koopt Retro & Design ook op? / Waarde-indicaties
Retro & Design koopt niet op van particulieren. Retro & Design kan jammer genoeg geen tijd vrijmaken om uitspraken te doen over de waarde van bepaalde voorwerpen. Hiervoor zou u het beste een veilinghuis of taxateur kunnen raadplegen. Wij kunnen helaas geen tijd meer inruimen om prijzen van inmiddels verkochte artikelen te achterhalen. Vragen via e-mail hierover zullen wij, gezien de hoeveelheid tijd en werk die hier inzit, niet meer kunnen beantwoorden.
Hoe werkt het bestellen via de webshop?
Lekker aan het rondkijken in onze webwinkel, maar nog niet bekend met de bestelprocedure? We leggen hier stap voor stap uit hoe de winkelwagen precies werkt.
Heeft Retro & Design naast de webshop ook een bestaande winkel?
Op dit ogenblik vindt verkoop uitsluitend plaats via onze webshop. Wilt u het product toch liever eerst zien voordat u het koopt, maak dan gebruik van de mogelijkheid tot achteraf betalen via "KLARNA achteraf betalen".
Is het mogelijk mijn bestelling te laten bezorgen op een ander adres?
Ja, dit kan aangegeven worden bij de bestelling.
Verzend Retro & Design ook naar het buitenland?
Ja, wij verzenden wereldwijd. Woont u in Nederland en u wilt iets verzenden naar het buitenland? Kies dan bij de optie “versturen naar” voor het land waar het pakket naar moet worden verzonden. Woont u buiten Nederland en u wilt iets bestellen, dan geldt dezelfde procedure. De verzendkosten worden automatisch verrekend. Staat het land voor verzenden niet in de lijst neem dan contact met ons op.
Met welke vervoerders werken jullie?
Voor het verzenden van onze pakketten maken wij gebruik van de diensten van PostNL, DHL en DPD. Alle pakketten worden verzonden met track & trace, zodat u het pakket altijd kunt volgen. U kunt kiezen voor aflevering aan huis of voor zelf ophalen bij een afhaalpunt, wanneer het u zelf het beste uitkomt.
- PostNL
Ruim 200 jaar geleden begon PostNL als eerste en enige postbedrijf in Nederland. PostNL heeft daardoor een groot netwerk in zowel post en pakketten. Ook afhalen bij een PostNL Pakketpunt.
- DHL
DHL Parcel bezorgt bij bedrijven en consumenten door heel Europa. Een pakketje naar Maastricht of pallets richting Parijs? Door heel Europa kunt u rekenen op dezelfde snelle en betrouwbare bezorging. Natuurlijk houdt u elke zending als een havik in de gaten met track en trace. Ook afhalen bij een DHL Servicepoint.
- DPD
DPD is een toonaangevende vervoerder, welke efficiëntie garandeert. De vervoerder heeft maar liefst 800 depots in 40 landen, daarom is DPD op internationaal vlak een aantrekkelijke vervoerder. Ook biedt DPD u de mogelijkheid om uw pakket zelf af te halen bij een DPD afhaalpunt.
Is het mogelijk om een pakket af te halen?
Ja, het is mogelijk om uw pakket af te halen bij een PostNL pakketpunt, een DHL Servicepoint of een DPD pickup parcelshop. U heeft hiervoor de keuze in het betaalmenu.
Hoelang duurt het voor mijn bestelling binnen is?
Nadat uw betaling is ontvangen krijgt u hierover per email een bericht ter bevestiging. De bestelling wordt binnen vijf werkdagen verzonden, dus houdt u rekening met weekenden en zon- en feestdagen. U ontvangt op de dag van verzending van ons een bericht met verdere informatie, zoals de track & trace code plus een link waarop uw pakket is te volgen. De normale levertijd is 1 á 2 werkdagen voor een verzending binnen Nederland.
Wat doe ik als een bestelling is beschadigd bij aankomst?
Bij Retro & Design worden bestellingen zo zorgvuldig mogelijk ingepakt. Desondanks komt het soms voor dat een pakket niet in de staat aankomt waarin wij het hebben verzonden (afgezien van beschadigingen / gebruikssporen die specifiek worden vermeld bij de aangeboden artikelen). Wanneer u direct via email contact met ons opneemt over de situatie en foto's meestuurt ter bevestiging van het beschadigde artikel zullen wij het bedrag van het beschadigde artikel terugstorten op uw bankrekening.
Ik heb een bestelling geplaatst, maar heb geen bevestigingsmail ontvangen.
Tijdens vakantieperiodes, zon- en feestdagen zou er vertraging kunnen zijn. Periodes van afwezigheid (vakanties) worden altijd op de website vermeld. Controleert u in elk geval even of de bevestigingsmail misschien in de map met ongewenste email is terechtgekomen. Is dit niet het geval, neemt u dan contact met ons op. Wij zullen dan controleren of uw bestelling al dan niet goed is doorgekomen. U krijgt hier dan zo snel mogelijk bericht over.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Wij hebben uitgebreide betaalopties. Kijk hier voor de mogelijkheden.
Krijg ik een bewijs van betaling?
Zodra wij uw betaling hebben ontvangen krijgt u van ons een bevestiging van betaling per email. Bij deze email versturen wij ook direct een gedetailleerde factuur met uw bestelling(en) plus verzendkosten Ook informeren wij u via email zodra de bestelling is verzonden.
Hoe werkt de winkelwagen?
Bent u lekker aan het rondkijken in onze webwinkel, maar u weet je niet precies hoe u de producten kunt bestellen? We leggen hier stap voor stap uit hoe de winkelwagen precies werkt.
Help, mijn land voor verzending staat niet in de lijst...
U wilt iets van onze webshop bestellen, maar het land voor verzending staat niet genoemd in de verzendlijst? Geen zorgen. Neem contact met ons op en we zullen er voor zorgen dat het land zal worden toegevoegd.
iDEAL via Mollie?
iDEAL is een veelgebruikte betaaloplossing. De webshop van Retro en Design maakt gebruik van iDEAL via Mollie. Mollie is een bekende aanbieder en staat bekend om haar betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Mollie B.V. is een erkend bedrijf dat internetbetalingen verzorgt voor onze webwinkel. Uw betaling komt eerst op de rekening van Mollie, hierna wordt het bedrag overgemaakt naar de rekening van Retro & Design.
Ik heb nog een andere vraag.
Heeft u een vraag die hier niet beantwoord wordt of waarvan u geen informatie vindt op onze website? Neem dan via info@retro-en-design.nl contact met ons op. Ook kunt u ons bereiken via het contactformulier. Vermeld uw naam en eventueel uw telefoonnummer, zodat wij contact met u op kunnen nemen.