VERKOCHT

Artikel 1294 van 1362

125 Jaar Albert Heijn Retro Blik ter Gelegenheid van het Jubileum met Groene rand

Artikelnummer: BT-4808-24

VERKOCHT


125 Jaar Albert Heijn Retro Blik ter Gelegenheid van het Jubileum met Groene rand

  • Vervaardiger: Albert Heijn
  • Vervaardigingsdatum: 2012

Nostalgie: Vier 125 Jaar Albert Heijn met het Retro Blik ter Gelegenheid van het Jubileum met Groen Accent

Productbeschrijving:
Laat u onderdompelen in de nostalgie van Albert Heijn met dit prachtige retro blik! Als eerbetoon aan de 125-jarige geschiedenis van Albert Heijn, die begon in 1887, presenteren we dit kleurrijke verzamelobject met een vleugje geschiedenis.

Dit unieke bewaarblik is een van de drie speciale edities uitgebracht ter ere van het 125-jarig jubileum in 2012. Het beschikt over een apart los oversluitdeksel met een groene rand en een elegante knop bovenop. Zowel het deksel als het blik zelf zijn prachtig versierd met gedetailleerde reliëfs. De nostalgische afbeeldingen in levendige kleuren maken dit blik tot een waar pronkstuk.

Dit blik heeft niet alleen een decoratieve waarde, maar het bezit ook aanzienlijke verzamelwaarde voor de toekomst. Het ademt de geschiedenis van Albert Heijn, een supermarktketen die in 1887 begon als een kruidenierszaak in Oostzaan en sindsdien is uitgegroeid tot een van de meest geliefde supermarkten in Nederland.

Conditie:
De conditie van dit vintage blik is netjes, met normale tekenen van gebruik en leeftijdsgerelateerde slijtage, zoals te zien is op de bijgevoegde foto's.

Afmetingen:

  • Hoogte: 15 cm
  • Diameter: 13,5 cm

Haal een stukje Albert Heijn geschiedenis in huis met dit retro blik en voeg het toe aan je verzameling of gebruik het als een uniek decoratief item. Bestel nu en geniet van de charme van het verleden!


Albert Heijn - De Supermarktgeschiedenis
Albert Heijn sr., afkomstig uit de Oostzaanse familie Heijn, nam in 1887 de kruidenierszaak van zijn vader Jan Heijn over, gelegen in de Kerkbuurt van Oostzaan. Acht jaar later opende hij zijn eerste filiaal in Purmerend, en in 1899 vestigde hij een Centraal Magazijn in Zaandam.

Het eigen merk van Albert Heijn zag het licht in 1910, en de eigen productiefaciliteiten begonnen in 1911, eveneens in Zaandam, waar ze begonnen met het branden van koffie en het bakken van koekjes in de keuken van een oud herenhuis. Langs de Zaan werden fabrieken opgericht voor beschuit, drop, koffie, thee, wijn en andere producten. In 1920 werd de "Maatschappij tot Exploitatie der Fabrieken en Handelszaken" opgericht. Anton Jurgens, van Anton Jurgens' Margarinefabrieken N.V. (een van de voorlopers van Unilever), kocht de helft van het gewone aandelenkapitaal (hoewel hij het in 1927 weer verkocht na onenigheid met de heer Heijn). In datzelfde jaar namen schoonzoon Johan Hille en zoons Jan en Gerrit Heijn de leiding over.

In 1927, precies 40 jaar na de oprichting, had de winkelketen 107 filialen en werd bekroond met het predicaat Hofleverancier. Anton Jurgens werd uitgekocht.

Albert Heijn sr. overleed in 1945 op de leeftijd van 80 jaar, en drie jaar later werd het bedrijf naar de beurs gebracht.

In 1952 opende Albert Heijn zijn eerste zelfbedieningswinkel in Schiedam, in navolging van Gebroeders van Woerkom, die op 26 november 1946 de allereerste zelfbedieningswinkel van Nederland openden in Nijmegen.

Het huidige logo van Albert Heijn dateert uit 1965 en is ontworpen door James Pilditch en John Harris van het merkenbureau AID. Voor die tijd gebruikte het bedrijf in de jaren twintig een logo waarin de letters A en H in elkaar waren verweven. In de late jaren dertig stonden de letters naast elkaar, met daaronder de slogan "voor kwaliteit". Nadat Albert Heijn was benoemd tot hofleverancier, werd vanaf de jaren vijftig het bijbehorende wapen aan het logo van de supermarktketen toegevoegd. Sinds 1966 wordt het logo van Pilditch gebruikt, met de in blauw uitgevoerde, verweven A en H.

 

© Copyright Retro & Design. Alle rechten voorbehouden. Tekst en afbeeldingen mogen niet worden gereproduceerd zonder toestemming

TAGS
Albert Heijn. Retro blik. Jubileum. Verzamelobject. Nostalgie. Vintage. Supermarktgeschiedenis. 125 jaar jubileum. Verzamelwaarde. Decoratief item.

Land/Plaats van herkomst
Nederland - Holland

Soort object
Retro blik ter ere van het 125-jarig jubileum van Albert Heijn, met een groene rand en gedetailleerde reliëfs, belichaamt de nostalgie van de supermarktgeschiedenis en biedt zowel decoratieve als verzamelwaarde.

Onderwerp / Thema
Jubileumviering Geschiedenis Nostalgie Verzamelen Vintage decor Supermarktgeschiedenis Erfgoed Herinneringen Verzamelobjecten Iconisch merk

Decoratie
De decoratie van dit blik bestaat uit gedetailleerde reliëfs en levendige afbeeldingen die de rijke geschiedenis van Albert Heijn vieren, met een opvallende groene rand als accent.

Categorie
Blikken en trommels

Kleur
Meerkleurig

Uitgever
AH - Albert Heijn

Vervaardiger
Albert Heijn B.V.

Merk
Albert Heijn

Materiaal
Blik - metaal - verfprint

Bijzonderheden
Het eerbetoon aan het 125-jarig jubileum van Albert Heijn, de gedetailleerde reliëfs en levendige afbeeldingen die de geschiedenis van het merk vieren, wat het een uniek en waardevol verzamelobject maakt.

Tijdperk
2012

Kwaliteit
Goede retro staat

Hoogte
15,00 cm

Diameter
13,50 cm

Verzendmethode
Pakketpost met track & trace

Onze artikelen zijn tweedehands en kunnen (lichte) gebruikssporen vertonen. Deze worden zo goed mogelijk vermeld en indien mogelijk op de foto’s getoond.
© 2015 - 2024 KENKO | RETRO & DESIGN | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel