VERKOCHT
Mastermind 44 van Invicta voor vier personen
Artikelnummer: SP-2866-20VERKOCHT
Verkochte items blijven vaak als informatiebron op de site staan. We hebben regelmatig vergelijkbare items op voorraad. Bekijk onze actuele collectie voor een soortgelijk product of gebruik de zoekopdracht.
Mastermind 44 van Invicta voor vier personen.
- Vervaardiger/uitgever: Invicta
- Vervaardigingsdatum: 1977
Een spel vol vernuft en logica. Zoek de verborgen code!
Beschrijving
Mastermind 44 is een Mastermind versie voor 4 spelers. Elke speler neemt een zwarte (nummer) en een witte (kleuren) codeteller en plaatst deze in het geheim met de kleur en het nummer tegenover hem. De eerste speler plaatst vervolgens een rij code-pegs in rij-nr. 1. De andere 3 spelers moeten informatie geven over hun eigen verborgen code door een zwarte of witte sleutelpeg in een sleutelgat naast de eerste spelerscode te plaatsen. De winnaar is de eerste speler die de code kraakt.
Compleet met Nederlandse spelregels.
Conditie
Dit spel verkeert in een goede vintage staat. De doos vertoont sporen van gebruik en aan leeftijd gerelateerde sporen van slijtage.
Formaat doos
- Hoogte: 3 cm.
- Lengte: 37 cm.
- Breedte: 31 cm.
Mastermind is een klassieker onder de spellen in logisch denken. De ene speler probeert de geheime code van de andere speler te ontrafelen.
De codemaker kiest in het geheim vier code-pionnen en plaatst deze in een gekozen volgorde achter het zichtschermpje. Het is toegelaten om twee of meer pionnen in dezelfde kleur te kiezen. De codemaker heeft de keuze uit zes verschillende kleuren. Dit is de verborgen code die de codebreker moet gaan ontrafelen.
In zijn beurt plaatst de codebreker vier code-pionnen naar keuze in de eerste lege rij. Nu geeft de codemaker met de sleutel-pinnen het resultaat:
- met rode/zwarte pinnen: hoeveel kleuren staan op de juiste positie?
- met witte pinnen: hoeveel kleuren komen wel in de code voor, maar staan niet op de juiste positie?
Met deze nieuwe informatie plaatst de codebreker vier volgende code-pionnen in de eerstvolgende lege rij.
Als de codemaker vier rode/zwarte pinnen heeft geplaatst, is de code gekraakt. Vaak klapt hij hierbij ook het zichtschermpje om, zodat de code voor de codebreker zichtbaar wordt. Nu wisselen de rollen. De speler die de minste beurten nodig heeft, om de code te kraken, is de winnaar van het spel.
Indien beide spelers in evenveel beurten de code weten te kraken of als beide spelers de code niet weten te kraken, kunnen eventueel nog twee rondes worden gespeeld om uit te maken wie de winnaar is van het spel.
Het spel werd in Groot-Brittannië verkozen tot spel van het jaar in 1973 door de Britse vereniging van speelgoedhandelaren.
Categorie
Vintage spellen
Kleur
Meerkleurig
Aantal spelers
Geschikt voor 4 spelers
Leeftijd
Vanaf 10 jaar
Taal van spelregels
Nederlands
Speelduur
30 minuten
Uitgever
Invicta
Merk
Invicta
Materiaal
Plastic - karton
Bijzonderheden
Compleet met spelregels
Tijdperk
1977
Kwaliteit
Goede vintage staat
Hoogte
3,00 cm
Lengte
37,00 cm
Breedte
31,00 cm
Verzendmethode
Pakketpost met track & trace